Sivut

2016/03/16

EBAY

Heippa! Kuten postauksen otsikostakin jo huomaa, on tämän päivän aiheena Ebay!
Tutustuin itse ebayhin muutama vuosi sitten. Mietin silloin mistä saisin kivoja puhelimenkuoria halvalla, ja kaverini sitten vinkkasi minulle kyseisestä paikasta.

Tähän mennessä olen tilannut monia puhelimenkuoria, tarroja, selfiekepin, kameraan linssejä ja yhden repun. Kaikkiin muihin tuotteisiin oon ollut tosi tyytyväinen, paitsi reppuun joka hajosi n. viikon kuluttua. Tänään tuli taas laitettua pari tilausta vetämään, laitan näistä jutuista kuvat postauksen loppuun.

Mä siis tosiaan rakastan, r-a-k-a-s-t-a-n ebayta! Sieltä löytyy kaikkea mitä nyt sattuu tarvitsemaan, ja halvalla hinnalla. Ainoa huono puoli on melko pitkät toimitusajat. Mun tilaukset on aikaisintaan saapuneet kahdessa viikossa, ja pisimmillään vähän reilu kuukaudessa. Oon tosi kärsimätön ihminen, joten tilausten odottelu tuottaa tuskaa, mutta kukkaro kyllä kiittää!

Laitetaan nyt vielä tähän loppuun mun omat vinkit ebayn suhteen:

1. Hinta. Jos tuotteen hinta on alle 22€ ei maksamisen lisäksi tarvitse tehdä mitään erityistä. Jos taas tilauksen arvo ylittää tämän 22€ rajan, saattaa tilaus jäädä tulliin. Varsinaista tullimaksua ei minun käsittääkseni tule kuin yli 150€ tilauksista (korjatkaa jos olen väärässä!) mutta alv:n joutuu maksamaan.
Itse en tilaa juuri tuon mahdollisen alv lisäyksen takia mitään yli 22€ arvoista.

2. Kun etsit jotain tuotetta, älä haksahda ensimmäiseen sopivaan tuotteeseen, vaan selaile tuotteita rauhassa. Yleensä samoja tuotteita on monilla myyjillä, ja hintaerot saattavat olla jopa 5€ myyjien välillä.

3. Postive feedback. Eli kun selaat tuotesivua alemmas, löydät sieltä myyjän arvostelut jotka kannattaa ehdottomasti tsekata! Näät prosentteina positiivisen palautteen määrän, ja klikkaamalla "show more" kohtaa näet tarkemmat arvioit mm. tuotteiden laadusta ja toimituksesta. Itse tilaan tuotteita ainoastaan sellaisilta myyjiltä joiden positiivisen palautteen määrä on 99,7 % tai enemmän.

Tässä my melody puhelimenkuoret jotka laitoin tänään tilaukseen. Hintaa tällä oli n. 8€.
Löydät tämän tuotteen täältä

Ja tässä toinen tilauksistani, aivan ihana pupupehmo! Tämä on n. 40cm korkea ja maksaa 19,70€.
Löydät tämän tuotteen täältä


Nyt olisi teidän vuoro kertoa millaisia löytöjä te olette tehneet ebaysta? :-)

2 kommenttia:

  1. Hahaaa! Täällä toinen ebayhurmiossa elävä! :D Sieltä tulee tilattua rehellisesti kaikki mahdollinen. Multa muuten löytyy nuo mymelökuoret ja ovat kyllä hyvät, ainoastaan tuo kaulalenksu sai lähteä sen koukun kanssa, mutta sen sai hyvin sieltä sivuleikkureilla irti :)

    VastaaPoista

Risut ja ruusut tervetulleita! Huomioi kuitenkin että epäasialliset ja loukkaavat kommentit tulen poistamaan.